En puss eller döden? Skriven av Moa, 10 år från Gällivare. Jag satt och väntade spänt på att skolan skulle ta slut. 3, 2, 1, riiiiiiing! Skolan var slut. Jag blev lite nervös. När jag kom till skolan hade jag hittat en lapp i min bänk:
Till Tilda.
Gå till gungorna när skolan är slut!
Från Hemlig Beundrare.
Nu stod jag där. Vid gungorna. Ingen var där, men ett brev låg där och på det stod det: Till Tilda. OBS!!! Öppna försiktigt! Brevet var VÄLDIGT tungt. Jag öppnade brevet försiktigt, försiktigt. När jag hade öppnat brevet så for jag in i brevet! Jag föll handlöst ner, ner, ner. Tillslut så dunsade jag ner i ett rum. Längst bort i rummet fanns det en portal som lyste lila. Jag började gå åt det hållet när jag plötsligt hörde en röst. "Jag skulle inte gå dit in om jag var du." Jag vände mig om. Där stod en tjock kille med svart, rufsigt hår. Han luktade illaoch hade trasiga kläder. "vem är du?" sa jag. "Jag heter Elias." sa killen. Jag sa: "Varför ska jag inte gå in dit?" "För att det är portalen till dödsriket. Alla som har dött lite annorlunda kommer hit." Jag blev förskräckt. Sen tänkte jag efter lite. "Är det du som är min hemliga beundrare?" "Ja." sa Elias. "Och du kommer inte ut härifrån förrän jag har fått en puss av dig." Jag blev ännu en gång förskräckt. "Nå? En puss eller döden. Jag sa: "Snälla, släpp bara ut mig härifrån, jag kan ge dig VAD SOM HELLST förutom en puss! Elias tänkte efter. "En kram om veckan?" "......Okej......." sa jag. " Vid gungorna precis efter skolan." sa Elias bestämt. Jag sa okej och han släppte ut mig från det hemska stället och så fick jag väl leva med att krama Elias varje dag efter skolan. SLUT!!!! ☺
|